• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


چاپ سه بعدی در توسعه صنایع نظامی ایالت متحده آمریکا

سپتامبر 10, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

هنگامی که صحیت از پیشرفتهای تکنولوژی چاپ سه بعدی میشود، یکی از اولین بخشهایی که نسبت به این نوآوریها خیلی سریع واکنش نشان داده و وارد عمل میشود، بخشهای نظامی هستند، مخصوصا بخش نظامی ایلات متحده آمریکا.

 

چاپ سه بعدی در توسعه صنایع نظامی ایالت متحده آمریکا
ارتش آمریکا با در اختیار داشتن بودجه ای هنگفت و تعدادی از بهترین و باهوشترین مهندسان کشور، تولید اسباب و ادوات و همچنین تکنولوژیهای خودش را مدیریت میکند.از تجهیزات ترکیبی محافظت از سر سربازان گرفته تا زره های الهام گرفته از پولک ماهی ها ، ارتش آمریکا ازتکنولوژی چاپ سه بعدی در موارد متعدد برای مقاصد خاص و دفاعی استفاده میکند.
اما تعدادی از این نوآوریها نیز هستند که عموم مردم اجازه استفاده و در اختیار داشتن آنها را ندارند. در طی بازدیدی از لابراتوار تحقیقاتی ارتش واقع در Maryland ، قائم مقام بخش دفاعی (DoD)، آقای Robert O. Work فرصتی برای دیدن بخشی از نوآوریهای تکنولوژی بر پایه تحقیقات نظامی را بدست آورد که بخش عمده ای از این تحقیقات، متمرکز بر تکنولوژی چاپ سه بعدی بود.

 

روباتیک، نانو تکنولوژی، چاپ سه بعدی

آقای Work، ملاقاتی با مهندسان و محققان این لابراتوار داشت تا اطمینان پیدا کند که تحقیقات آنها که شامل پروژه هایی در رابطه با روباتیک، نانو تکنولوژی،چاپ سه بعدی و … هستند، در راستای اهداف و ماموریتهای DoD بوده و ارتش آمریکا را همیشه یک قدم جلوتر از رقبا نگه دارد.
در طول این یازدید، محققان لابراتوار فرآیند کار بر روی پرینتر سه بعدی را توضیح دادند که قادر خواهد بود همزمان با مواد مختلفی کار کند. هدف این پروژه بخصوص این است که روزی، پرینتر سه بعدی داشته باشند که برای همه کاربردها قابل استفاده باشد: از قطعات فلزی خودرو گرفته تا زره های محافظتی سرامیکی.
LJ Holmes مدیر بخش تولید افزایشی لابراتوار میگوید:” ما در حال کار بر روی هیبریداسیون ساختاری هستیم.ما امکانات تولید افزایشی یا پرینترهای سه بعدی را داریم اما برای ما امکان پذیر نیست ،حداقل در حال حاضر، که آنها را در همه زمینه ها بکار ببریم”

“ما دستگاههایی داریم که بطور خاص برای پرینت قطعات فلزی طراحی شده اند اما در پروژه ای که ما بر روی آن کار میکنیم، قطعاتی از جنس فلز، سرامیک، پلیمر و حتی شیشه، همه فقط در یک دستگاه تولید خواهند شد.”


اشتراک گذاری