• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


چه ایده شیرینی….. چاپ سه بعدی با استفاده از شکلات

آگوست 1, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

هانسل و گریتل  در جنگل گم شده اندو همینطور که به دنبال راه خروج میگردند به خانه ای میرسند که کاملا از شکلات ساخته شده.

حتما شما هم این داستان را شنیده اید.امروزه شما باید در اطراف خود به دنبال چنین خانه های شکلات بگردید.چون در یکی دو سال اخیر این افسانه قدیمی به حقیقت پیوسته است.

چاب سه بعدی با استفاده از شکلات

این مورد مدیون یک زوج خوش فکر آمریکائی است. یک بعداز ظهر سرد زمستانی سال 2012 است. Kyle and Liz von Hasseln  دانشجویان انستیتوی معماری کالیفرنیای جنوبی (SCI-Arc) در حال فکر کردن روی یکی از تکالیف خود بودند که به نظر غیر ممکن میرسید. آنها در همان سال برنده جایزه Gehry بخاطر پایان نانه مشترکی در مورد یک متد جدید چاپ سه بعدی بدون وقفه شده بودند که این روش جدید Phantom Printing نامیده میشود.اما این پروژه ایکه اکنون در دست داشتند به آن اندازه ماهیت علمی و تحقیقی نداشت.

تولد دوست صمیمی آنها Chesea بود و میخواستند برای او یک کیک تولد درست کنند.آنها با یک مشکل بزرگ مواجه بودند:

اصلا نمیدانستمند که چگونه میتوان یک کیک درست کرد ، تازه هیچ اجاق گاز و فر نیز در اختیار نداشتند. آنها تصمیم گرفتند راهی را دنبال کنند که در آن متخصص بودند.

تصمیم گرفتند که با پرینتر سه بعدی ، کیک شکلات بسازند!

 

بعد از روزها کارسخت و البته در نظر گرفتن اینکه از تولد Chelsea نیز گذشته بود،آنها نتوانستند یک کیک کامل بسازند اما موفق شدند یک طرح سه بعدی پیچیده که کاملا از شکر ساخته شده بود بر روی یک Cupcake بسازند. این طرح پیچیده، طرحی از نام دوستشان Chelsea بود.آنها این کاپ کیک را به چلسی دادند و اتفاقا او هم بسیار از این ساختار شکری که روی کیک را پوشانده بود خوشش آمد.

Liz مینویسد: “ما واقعا میخواستیم برای او یک کیک درست کنیم اما راستش در دقیقه آخر که حتی یک اجاق گاز هم در آپارتمانمان نداشتیم …. ما قادر بودیم که برایش یک طرح روی کاپ کیک پرینت کنیم………و او واقعا از این کار خوشش آمد و ما به این فکر افتادیم که شاید بقیه افراد هم ار این نمونه استقبال کنند.”

 

چاب سه بعدی با استفاده از شکلات

Kyle و Liz تصمیم گرفتند این ایده را با همه دنیا به اشتراک بپذارند و این تصمیم منجر به ایجاد Sugar Lab Came Into Being  شد که تیمی متشکل از دو کارمند بود که انقلابی در در دنیای شیرینی بوجود آورد.

پرینترهای سه بعدی از زمان اختراعشان در سال 1985 توسط Charles W. Hull تاکنون راه درازی را پیموده اند . پرینترهای سنتی فقط از  پلاستیک به عنوان مواد اولیه استفاده میکردند در حالیکه پرینترهای مدرنتر، طیف وسیعی از مواد از قبیل مواد ارگانیک و حتی سلولهای پنیادی را به عنوان مواد اولیه خود استفاده میکنند.

اختراع CandyFab – پرینتر سه بعدی شکلات

 

چاب سه بعدی با استفاده از شکلات

دانشمندان یک پرینتر سه بعدی به نام CandyFab اختراع کرده اند که اولین پرینتر سه بعدی است که از شکر به عنوان مواد اولیه استفاده میکند که در راستای تلاش برای کاهش هزینه های چاپ سه بعدی است. در هر حال ساختار سه بعدی ایجاد شده توسط CandyFab، به سختی قابل خوردن است زیرا گازها و دیگر مواد استفاده شده، با شکر مخلوط شده اند.

خانواده Von Hasseins اولین نفراتی بودند که از شکر برای ساختن یک ساختار سه بعدی استفاده کردند.

اساس کار پرینتر سه بعدی شکلات

 

اگرچه Kyle و Liz روش کار خود را بطور کامل فاش نکردند ولی اساس کار آنها شبیه همه پرینترهای سه بعدی است.

به این معنا که ابتدا یک طرح سه بعدی در کامپیوتر طراحی میشود و سپس یک پرینتر سه بعدی با استفاده از شکر به عنوان مواد اولیه، لایه های شکر را یکی پس از دیگری پرینت میکند. سپس لایه های شکر بوسیله مخلوطی از آب و الکل مرطوب میشوند و سرانجام این لایه ها خشک میشوند که تشکیل ساختار سه بعدی میدهند که کاملا شبیه طرح اصلی طراحی شده در کامپیوتر است.

اگرچه این فرآیند به نظر ساده میرسد ولی در عمل مشکلات فراوانی در استفاده از شکر به عنوان مواد اولیه وجود دارد. از مهمترین این مشکلات این است که ساختار شکر، که توسط آب و الکل احاطه شده، اساسا ساختار ضعیفی است و میتواند به آسانی از هم بپاشد.

به عبارت دیگر، مطابق نظر Kyle، یک راه حل برای چنین مواردی، استفاده از ساختارهایی است که ذاتا استحکان کافی داشته باشند و همچنین از مواد خوراکی انعطاف پذیرتر از آب و الکل برای اتصال لایه های شکر استفاده شود تا بطور کلی استحکام سازه شکری را افزایش دهد.

در نهایت اشتباه است اگر بگوئیم که Kyle  وLiz همان هانسل و گریتل دنیای مدرن امروزی هستند . آنها موفق شدند که یک طرح شکلاتی را خارج از خانه جادوگر قصه بسازند و حالا رازهای ساخت خانه شکلاتی را مردم همه دنیا به اشتراک میگذارند .

شرکت پایدار تجهیز پارسیان بزرگترین مرکز نمونه سازی سریع و چاپ سه بعدی در اصفهان


اشتراک گذاری