• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


پرینت سه بعدی در کمک به سازمان پزشکان بدون مرز

آگوست 15, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

پیش از این در مقاله ای رشد روز افزون استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در کمک های بشر دوستانه را مورد بررسی قرار دادیم. در آینده بسیار نزدیک ، مناطق بحران زده سراسر دنیا میتوانند شاهد دریافت کمک ، به شکلی بهتر و سریع تر نسبت به قبل باشند. در واقع ، در حال حاضر نیز ما شاهد تاثیر شگفت انگیز پرینت سه بعدی در جهان هستیم. به عنوان مثال سوخت سه بعدی که از مواد اولیه طبیعی تهیه میشود میتوان در پایداری آینده محیط زیست اثر گذار باشد و یا حتی توسط این تکنولوژی بیماری های گوناگونی مورد تشخیص قرار گیرد

تا همینجای کار نیز با توجه به نمایان شدن علاقه پزشکان و داوطلبان ، میتوان تثیر تکنولوژی پرینت سه بعدی را در مناطق بحران زده سنجید. به راحتی در دسترس بودن ، پروسه پرینت سه بعدی و مواد آن و یا پرینت اجسامی سخت با این فناوری افزودنی ، مزیت های استفاده از این تکنولوژی در تامین کمک خواهند بود.

 

پرینت سه بعدی در کمک به سازمان پزشکان بدون مرز ، ماکت سازی

 

پرینت سه بعدی ، هرچه سریع تر بهتر

 

خوشبختانه ، سازمان پزشکان بدون مرز ، با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی شاهد کاهش بسیار زیادی در زمان کمک رسانی خود بوده اند. در مصاحبه اخیر این سازمان ، الوینا موتارد ، رییس این نهاد، در باره تاثیر باور نکردنی پرینت سه بعدی در کمک به این نهاد برای طراحی و بنا کردن بیمارستان ها در نقاط مختلف دنیا ، صحبت کرده است. وی با تشریح تاثیر این تکنولوژی از بنا کردن بیمارستانی در فیلیپین در کمتر از پنج ماه به عنوان نمونه موفق استفاده از این تکنولوژی توسط این گروه یاد کرد.

این ساخت و توسعه سریع را میتوان به عنوان یک تلاش بی سابقه در راستای کمک به مردم نام برد. با توجه به گفته های موتارد ، ساخت این بیمارستان با توجه به پیشبینی ها میبایست چیزی حدود 10 سال به طول بیانجامد. در تلاش برای کاهش این زمان ، تیمی متخصص با نقشه برداری از وضع موجود بیمارستان ، مدلی دیجیتالی به صورت سه بعدی از آن تهیه کردند.

 

پرینت سه بعدی در کمک به سازمان پزشکان بدون مرز

 

از کاغذ تا پرینت سه بعدی

 

پیش از این طرح های پزشکان بدون مرز برای بیمارستان ها ، تنها نقشه های دو بعدی ای بودند که قابل درک برای مهندسین و افرادی با پیش زمینه تحصیلی معماری بود. این امر درک کارگران را برای تبدیل نقشه های دو بعدی به بتن و یا هر متریال دیگری را سخت میکرد و باعث طولانی شدن پروسه ساخت بیمارستان میشد. حالا و با کمک تکنولوژی پرینت سه بعدی مدل های سه بعدی کامپیوتری به راحتی و به سرعت به مدل های واقعی تبدیل شده و این قضیه درک کیفیت های فضایی را برای کارگران در ساخت و استفاده راحت تر بیماران بعد از بهره برداری ، امکان پذیر میکند.


اشتراک گذاری