• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


محققین: سیگنال های عجیب برخی ستارگان احتمالاً به موجودات بیگانه تعلق دارد

اکتبر 29, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی اخبار تکنولوژی

بر اساس مقاله گروهی از دانشمندان در انتشارات انجمن نجوم پاسیفیک، سیگنال های غیر معمولی از سوی گروهی از ستارگان دریافت شده است که “احتمالاً به یک هوش فرازمینی” یا موجودات بیگانه تعلق دارد. این سیگنال ها دقیقاً شبیه به یک سیگنال پیش بینی شده در مقالات قبلی بوده و به همین دلیل با فرضیه هوش فرازمینی نیز تطابق دارد.

 

موجودات بیگانه فضایی

 

مقاله “کشف مدولاسیون های طیفی دوره ای عجیب در تعداد اندکی از ستاره های خورشیدی” به توضیح جزییات فرضیه این دانشمندان پرداخته و نشان می دهد که این سیگنال ها از سوی نوعی هوش بیگانه است.
به گفته نویسندگان این مقاله، E.F. Borra وE. Trottier : “این واقعیت که چنین سیگنال هایی تنها در بخش بسیار کوچکی از ستاره های یک طیف باریک در نزدیکی خورشید کشف شده اند نیز با فرضیه ETI تطابق دارد.”

در این مرحله باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا چنین فرضیه ای به تایید برسد. اگرچه بعید به نظر می رسد اما این احتمال هم وجود دارد که سیگنال ها به دلیل ترکیبات بسیار عجیب و غریب شیمیایی در بخش بسیار کوچکی از هاله تاریک ستارگان ایجاد شده باشند.
این سیگنال ها در واقع یک سری انفجار مکرر بوده اند که تلاش های موجودات بیگانه برای اعلام حضورشان به ما را اثبات می کنند. اما عده زیادی با این ادعا موافق نیستند. Seth Shostak ستاره شناس ارشد موسسه SRTI به مجله نجوم اعلام کرده است که این مقاله در انجمن نجوم بسیار آشناست.

ظاهراً چند نفر از داوران علاقه ای به انتشار این مقاله نداشته اند. به گفته این ستاره شناس: ” من به بخش پردازش داده که می تواند داده های طیفی نمونه را نیز دریافت کند و به تغییرات زمانی پی ببرد، مشکوک هستم. بنابراین باید کمی محتاط باشم.”

حتی نویسندگان این مقاله نیز در بخش نتیجه گیری با مشکل مواجه شده اند. در نهایت آنها روی فرضیه خود پافشاری کردند اما تقاضای تحقیقات بیشتر داشتند. این یک مساله بسیار پیچیده  است و باید تحقیق بیشتری در مورد آن انجام گیرد.

 


اشتراک گذاری