• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


کاربرد پرینترهای سه بعدی در پزشکی و رشد روزافزون آن

آگوست 9, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

Kaiba Gionfriddo در سال 2011 و زودتر از موعد به دنیا آمد. بعد از گذشت 8 ماه از تولد او ، عدم توسه کامل ریه او دردسر ساز شد. هرچند که او بعد از درمان به خانه فرستاده شد اما 6 هفته بعد تنفس او به کل قطع شد. او با tracheobronchomalacia به دنیا آمده است. بیماری ای با نامی طولانی که نشانگر کوچک بودن و ضعیف بودن نای است. هرچند او به وسیله تراکئوستومی و تنفس مصنوعی به حیات خود ادامه میداد، با این وجود روزانه چندین بار تنفس او و به تبع آن تپش قلبش قطع میشد. پرستاران او یک دستگاه قابل جذب در بدن برای او به صورت سه بعدی چاپ کردند تا کایبا بتواند نفس بکشد و به زندگی ادامه دهد. پرونده کایبا یکی از چندین کاربرد پرینترهای سه بعدی در پزشکی است. در این مقاله این کاربرد ها را بررسی میکنیم.

بعد از پرونده کایبا رشد کاربرد پرینترهای سه بعدی در پزشکی باور نکردنی بوده است. در ذیل لیستی از اشیائی که به درستی پرینت شده اند و پتانسیل بالایی در زمینه مراقبت های بهداشتی از خود نشان داده اند ، آورده شده.

 

کاربرد پرینترهای سه بعدی در پزشکی

 

بافت های با رگ های خونی

 

کاربرد پرینترهای سه بعدی در پزشکی

 

محققین دانشگاه هاروارد با توسعه پرینترهای سه بعدی در پزشکی یک گام مهم به سمت چاپ بافت با رگ های خونی به وسیله این تکنولوژی برداشتند. آزمایشگاه دکتر جنیفر لوئیس یک پرینتر سه بعدی و حلال جوهر برای ایجاد یک سواچ بافت حاوی سلول های پوست آمیخته با مواد ساختاری که به طور بالقوه می تواند به عنوان رگ های خونی عمل کند، طراحی کرده است.

 

قطعات پروتز کم هزینه

 

کاربرد پرینترهای سه بعدی در پزشکی ؛ پروتز تولید شده بوسیله چاپگر سه بعدی

 

ایجاد پروتز سنتی بسیار وقت گیر و مخرب است، و برای اجاد هر گونه تغییرات به پروتز قالب اصلی از بین میرود. علاوه بر این، هزینه پروتز سنتی یک مانع قابل توجه برای افراد کم توان مالی است. محققان دانشگاه تورنتو کانادا با همکاری تیم تحقیقاتی شرکت Autodesk و موسسه CBM کانادا، موفق به ساخت دستگاهی برای خلق سریع و ارزان قیمت سوکت های پروتز برای بیماران سراسر دنیا به خصوص در کشور اوگاندا شدند. همزمان، آزمایشگاه ” هیچ چیز غیر ممکن نیست” در ونیز، این دستگاه ها را به کشور سودان برده و به کمک جنگ زده های این کشور که دست و پاهای خود را در جنگ از دست داده اند شتافته است.

 

داروها

 

کاربرد پرینترهای سه بعدی در پزشکی ، داروی تولید شده بوسیله پرینتر سه بعدی

 

لی کرونین، شیمیدان دانشگاه گلاسکو، می خواهد برای کشف و توزیع داروهای تجویزی کاری را انجام دهد که کمپانی اپل برای موسیقی انجام داد. بر اساس ایده ای که کرونین مطرح میکند ، هر بیماری میتواند با داشتن نسخه خود و مراجعه به فروشگاه های آنلاین ، با خرید رنگ و مواد شیمیایی مورد نظر و با توجه به دستورالعمل آن ، داروی خود را در خانه با پرینتر سه بعدی، پرینت کند.

در مقالات بعدی به چند نمونه دیگر از کاربرد پرینترهای سه بعدی در پزشکی میپردازیم.


اشتراک گذاری