• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


پرینترهای سه بعدی در کمک به آموزش پزشکان جراح

جولای 26, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

پرینتر های سه بعدی در کمک به آموزش پزشکان جراح خدمت بسیار بزرگی کرده اند . تجربه ثابت کرده است که حضور پرینترهای سه بعدی در ابعاد مختلفی از علم پزشکی کمک شایانی کرده است .

از جمله آن میتوان به ساخت پروتز و استفاده در عمل های ایمپلنت اشاره کرد و هم چنین در تشریح بخش های آناموتیک بعنوان ابزاری کارآمد برای برنامه ریزی وآموزش جراحی استفاده  شود .

آموزش پزشکان جراح با پرینترهای سه بعدی متحول میشود

بهره گرفتن از این ابزار جدید نه تنها در شناخت بهتر آناتومی بیماران خاص کمک کرده است بلکه توانسته جان بسیاری از انسان ها را نیز نجات دهد .

“دکتر توماس مرکند “متخصص جراحی و استفاده از پرینترهای سه بعدی در عمل های جراحی با اشاره به استفاده ی این ابزار در چنین عمل های حساسی می گوید ،” پرینتر سه بعدی فراتر از انتظاراتم در ساخت پروتز کمک شگرف ی کرده است” ،

آموزش پزشکان جراح با پرینترهای سه بعدی متحول میشود

” او توضیح داده است :” هر ساله بیش از 400 هزار مرگ بدلیل خطاهای پزشکی قابل اجتناب فقط در ابالات متحده رخ می دهد تا این خطاها به عنوان سومین عامل مرگ ومیر در این کشور شناخته شود ! که خوشبختانه با ظهور ابزار نوین شبیه ساز نظیر پرینترهای سه بعدی می توان این آمار را بشدت کاهش داد و گام بسیار بلندی در جهت افزایش کیفیت درمان در این کشور برداریم“.

 

در شهرهای پاریس و بوستون به تازگی از تکنولوژی پرینترهای سه بعدی در جهت استفاده در خدمات  MRI استفاده شده است  .هم چنین کمپانی شناخته شده Biomodex  نیز بافت های انسانی نیز در عمل های جراحی شبیه سازی شده است و به لطف این تکنولوژی کمک بسیار زیادی به جراحان این حوزه کرده است .

در سالهای گذشته با پیشرفت دستگاههای پرینتر سه بعدی انقلابی نیز در صنعت شبیه سازی وجایگزینی اعضای بدن نیز رخ داده است ، چاپ و ساخت قطعات بصورت شبیه سازی شده نیز با رعایت جوانب مختف برای انسان و حیوان چیزی است که شاید آینده ی علم پیچیده ی پزشکی در گرو آن باشد .

دکتر مرکند در بحث آموزش با استفاده از پرینترهای سه بعدی می گوید :” استفاده از پرینترهای سه عدی میتوان بزرگتریم خدمت در حوزه ی آموزش دانشجویان این رشته باشد ،زیرا بطر مثال اگر در کلاس آموزش جراحی میتوانید با شبیه سازی اعضایی نظیر گوش ، بینی ، گلو و … امکان آموزش عمل به دانشجویان در شرایطی بسیار شبیه به واقعیت را می دهد .

آموزش پزشکان جراح با پرینترهای سه بعدی متحول میشود

شرکت Biomodex  که در سال 2014 با سرمایه گذاری اولیه 3.6 میلیون دلار تاسیس شد بعنوان پیشگام در این عرصه شناخته می شود و تنها چند هفته ی پیش موفق به گرفتن جایزه ی برتر دسته سلامت E را در ایالت متحده شد .

شرکت پایدار تجهیز پارسیان بزرگترین مرکز نمونه سازی سریع و چاپ سه بعدی در اصفهان


اشتراک گذاری