• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


ادغام الکترونیک در صنعت نساجی با پرینت سه بعدی

ژانویه 28, 2020

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی, مقالات

محققان از پرینت سه بعدی برای بافت پوشش الکترونیکی به شکل لباس استفاده میکنند.

یک تیم از محققان چینی تکنیک جدیدی را توسعه دادند که در آن از پرینت سه بعدی برای اتصال مواد الکترونیکی به پارچه لباس و تولید پوشش الکترونیکی استفاده میشود و به آنها این امکان را میدهد که از حرکات انسان، انرژی بیومکانیکی به دست آورند.

Yingying Zhang استاد شیمی دانشگاه Tsinghua میگوید :” ما از یک پرینتر سه بعدی مجهز به نازل کواکسیال خانگی برای چاپ مستقیم الیاف روی منسوجات استفاده کردیم و نشان دادیم که می توان از آن برای مقاصد مدیریت انرژی استفاده شود، ما یک روش نازل کواکسیال را پیشنهاد کردیم زیرا نازل های تک محوری اجازه چاپ فقط یک جوهر را می دهند ، بنابراین تنوع ترکیبی و عملکرد طراحی معماری های چاپی را بسیار محدود می کند. ”

پوشش الکترونیکی

جوهر مورد استفاده برای این چاپ از چه جنسی است؟

ژانگ و همکارانش در اولین پارچه الکترونیکی چاپ سه بعدیشان از 2 جوهر استفاده کردند: یکی محلول نانولوله کربنی که به عنوان یک هسته رسانا عمل میکند و دیگری متشکل از ابریشم طبیعی است که برای عایق بندی الیاف رسانا استفاده میشود. دو سرنگ تزریقی پر از جوهر به نازل کواکسیال که بر روی چاپگر سه بعدی ثابت شده بود متصل شده‌اند. این سرنگ ها برای ترسیم الگوهای طراحی سفارشی مورد استفاده قرار گرفتند ، که بیشتر به عنوان نساجی نانو ژنراتور تری الکتروریسیته مورد استفاده قرار گرفتند. به گفته محققان ، پارچه هوشمند می تواند انرژی بیومکانیکی را از حرکت انسان برداشت کند و به چگالی نیروگاهی به اندازه 18 مگاوات بر متر مربع دست یابد.

پوشش الکترونیکی

روش جدید کارایی بیشتری نسبت به سایر تلاشها برای دوخت قطعات الکتریکی در پارچه دارد. فناوری چاپ سه بعدی به محققان این امکان را می دهد تا ویژگی‌های متنوع را با سهولت در پارچه‌ها قرار دهند. این روش همچنین ارزان و مقیاس پذیر است ، زیرا نازل با پرینترهای سه بعدی موجود سازگار است ، و قطعات قابل تعویض هستند. با این حال ، اشکال این است که رزولوشن محدود به دقت حرکت مکانیکی چاپگر سه بعدی و اندازه نازل ها است.

منبع : 3ders.org


اشتراک گذاری