• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


تکنولوژی پرینتر سه بعدی در خدمت برگزارکنندگان جام‌جهانی 2020 قطر

جولای 28, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

با نزدیک‌تر شدن به رویداد بزرگ جام‌جهانی در قطر و با توجه به وجود مشکلات آب و هوایی و اقلیمی این کشور، نگرانی‌های فدراسیون فوتبال قطر و  مسئولین برگزاری این مسابقات روز به روز بیشتر شده و تلاش تیم‌های فنی و تخصصی و بهترین مهندسین طراحی جهان برای ساخت استادیوم‌های استاندارد و برگزاری این رویداد به بهترین شکل ممکن افزایش یافته است. تکنولوژی پرینتر سه بعدی نیز که در عصر حاضر به مدد همه‌ی متخصصان در حوزه‌های مختلف آمده است در این رویداد بزرگ نقش به سزایی ایفاد خواهد کرد.

تکنولوژی پرینتر سه بعدی ، جام جهانی قطر 2020 ، شن‌های روان

یکی از مشکلات پیش روی فدراسیون قطر در برگزاری جام جهانی 2020، وجود شن‌های روان در این منطقه می‌باشد و مسئولین سعی کرده‌اند با در نظر گرفتن این شرایط، اقدامات خود برای برگزاری این مسابقات را در جهت اصلاح این موارد جهت‌دهی کنند.

مدل سازی با پرینتر سه بعدی در عرصه ساخت‌ و سازهای غیر پیچیده مثل استخر‌های لوکس شنا نیز مزایای ویژه ای دارد.

مدل‌سازی استادیوم‌های قطر با تکنولوژی پرینتر سه بعدی

یکی از راه‌کارهای مبارزه با مشکل شن‌های روان در استادیوم‌ها، مدل سازی این استادیوم ها قبل از ساخت و ایجاد تغییرات لازم برای جلوگیری از ورود شن‌های روان به داخل آنها می‌باشد. مدل سازی استادیوم‌ها با پیچیدگی‌های بیش از حد به غیر از استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی غیر ممکن به نظر می رسد.

مهندسان طراح استادیوم‌ها، پس از مدل سازی استادیوم‌ها، با استفاده از تونل های باد این استادیوم‌های مدلینگ شده را در شرایط واقعی اقلیمی قرار می‌دهند و معایب موجود را استخراج کرده و برای رفع آنها طراحی‌های لازم را صورت می‌دهند. پس از نتیجه گرفتن از مدل کوچک استادیوم، برای ساخت آن در ابعاد واقعی اقدام می کنند.

تکنولوژی پرینتر سه بعدی ، جام جهانی قطر 2020 ، شن‌های روان

استفاده از فناوری پیشرفته سرمایشی در ساخت استادیوم‌ها

مسئولان فدراسیون قطری برای کسب آراء فدراسیون جهانی فوتبال تعهد کردند تا برای مقابله با گرمای غیرقابل تحمل این کشور و فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری این رویداد بزرگ، پنج استادیوم با فناوری پیشرفته سرمایشی بسازند.

ایده ساخت استادیوم‌های ضد کویر بر مبنای خودروهای رودستر یا بدون سقف است چرا که در این خودروها جریان باد بدون کوچکترین تداخل با هوای داخل خودرو از روی سر سرنشینان عبور می‌کند.


اشتراک گذاری