• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


کاربرد چاپ سه بعدی و پرینترهای سه بعدی در معماری

جولای 22, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

 

Contour Crafting نام یک تکنولوژی ساخت لایه‌ای توسعه داده شده توسط دکتر بهرخ خوشنویس از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است. به وسیله این تکنولوژی می‌توان به ساخت‌وساز‌های اتوماتیک بوسیله چاپ سه بعدی دست پیدا کرد.

با استفاده از این فرآیند، یک یا چند خانه، می توانند با طراحی های متفاوت، و شامل زیرساخت های برق، لوله کشی و تهویه هوا، تنها با یک اجرا ساخته شوند.

اوایل امسال، یک کمپانی چینی به نام WinSun، از یک تکنولوژی چاپ سه بعدی پرده برداشت که قادر بود ساخت ۱۰ خانه تک واحدی را در تنها یک روز به اتمام برساند؛ یک روش مقرون به صرفه تر، سریع تر و جایگزینی امن برای روش های مرسوم ساخت ساز.

تعدادی خانه در شهر شانگهای، توسط چهار پرینتر سه بعدی غول پیکر، با ابعادی ۱۰ در ۶.۶ متری ساخته شده اند. این دستگاه های نوین، ترکیبی از سیمان و مواد زائد ساخت و ساز را برای ساخت لایه به لایه ی دیوار ها به کار می گیرند. چنین ساختاری ضرری برای محیط زیست ندارد و بسیار مقرون به صرفه است.

شرکت D-Shape در بریتانیا، در حال کار بر روی تکنولوژی ‘معماری آزادانه’ است. با استفاده از این تکنولوژی، کمپانی مذکور قادر است هر چیزی، در صورتی که بتواند توسط مکعبی با ابعاد ۶ متری احاطه شود، را به صورت سه بعدی چاپ کند؛ از استفاده های آن می توان به ساخت ایستگاه های اتوبوس، نیمکت پارک ها، کیوسک ها، سنگ های رنگی پیاده رو ها، استخر های کوچک، مبلمان، وسایل بازی کودکان و مواردی از این دست اشاره کرد.

به تازگی، شرکت Emerging Objects دریافته است استفاده از چاپ سه بعدی تنها به اجزای خارجی ساختمان ها محدود نمی شود. در واقع، تمرکز کمپانی مذکور ساخت داخلی و طراحی ساختمان ها قرار دارد. این کمپانی اجزاء مورد استفاده در فرآیند ساخت و طراحی را با استفاده از مواد قابل تعویض و خلاقانه، همچون پلمیر سیمان و پلیمر نمک یا به گفته خودشان Saltygloo، استفاده می کند.


اشتراک گذاری