• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


چاپ سه بعدی دست مصنوعی توسط یک کودک 9 ساله!

اکتبر 23, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

در یک داستان به خصوص دلگرم کننده جهان چاپ سه بعدی، یک پسر 9 خود را بر آن دید تا یک دست مصنوعی برای یک مرد بالغ زاده شده که از بدو تولد بدون دست راست به دنیا آمده بود ، چاپ سه بعدی کند.

 

چاپ سه بعدی دست مصنوعی

 

این کودک 9 ساله که Calramon Mabalot نام دارد ، به دنیای چاپ سه بعدی نه تنها به دید یک سرگرمی بلکه به دید یک حرفه و بیزینس نگاه میکند و با راه اندازی سرویس سفارش آنلاین چاپ سه بعدی Brother Robot با پدر و برادر خود ، این راه را به عنوان حرفه و منبع درآمد خود پیدا کرده است. شایده شما هیج گاه در مورد این سرگرمی های کوچک با فناوری پرینت سه بعدی چیزی نشنیده باشید اما این کودک 9 ساله تا کنون بیش از 50 سفارش ساخت گرفته است.

چاپ سه بعدی دست مصنوعی

 

با وجود اینکه دستگاه آن ها کوچک است و امکان ساخت قطعات بزرگ به آن ها نمیدهد اما Calramon موفق به چاپ سه بعدی یک دست مصنوعی برای نیک که به طور مادرزادی بدون دست راست متولد شده بود ، شد. نیک از کانادا برای بازدید کارگاه کوچک کالرامون به سن دیگو آمریکا آمد و با قراری که Uyen Tran کتابدار برای آن ها تنظیم کرده بود آن ها یکدیگر را ملاقات کردند. علاقه این کودک به تولید این دست مصنوعی برای نیک به وسیله توصیه و توضیحاتی که همان کتابدار به او داد شکل گرفت.

دست مصنوعی که Calramon برای نیک با فناوری چاپ سه بعدی ساخت ، براساس دستورالعمل و طراحی گروه E-NABLE شکل گرفت. گروهی که طراحان و سازندگان مختلف سراسر دنیا را جمع کرده و به تولید مدل های سه بعدی رایگان و آماده دست مصنوعی برای کودکان ناتوان میپردازد.  روند نمونه سازی برای دست، که با تلاشی چندین باره شکل گرفت در کتابخانه محلی همان شهر انجام گرفت. در حالی که فرآیندهای نهایی مونتاژ توسط Calramon در خانه و در آزمایشگاه چاپ سه بعدی شخصی او انجام شد.

بعد از تحویل گرفتن دست ، نیک تنها ذوق نبود بلکه او همچنین تحت تاثیر کودکی قرار گرفته بود که این کار را برای او انجام داد. Calramon توضیح داد، “این فوق العاده بود. او فوق العاده خوشحال بود. او بسیار شگفت زده بود که من موفق به انجام این کار شدم. من بسیار خوشحالم که یاد گرفتم و توانستم به کسی کمک کنم”

جالب اینجاست که این اولین پروژه چاپ سه بعدی کالرامون نبوده و قطعا آخرینش نیز نخواهد بود. در ماه جولای او کار بر روی یک بازوی مصنوعی برای همکار پدرش که دست خود را در یک صانحه تصادف از دست داده است آغاز کرده. روند اسکن سه بعدی این پروژه در صفحه محبوب توییتر کالرامون قابل بازدید است.

 


اشتراک گذاری