• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


کاربرد پرینتر سه بعدی در گچ گرفتن دست شکسته

جولای 30, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی, دسته‌بندی نشده

اگر تا بحال در اتفاقی ناگوار دست یا پای شما شکسته و مجبور به گچ گرفتن عضو شکسته‌ی خود شده‌اید با مشکلات و ناراحتی های آن و محدودیت‌هایی که برایتان ایجاد می‌کند آشنایی دارید. گچ‌گرفتن دست مشکلات بسیاری به همره دارد که از کار افتادگی یکی از آن‌ها می‌تواند باشد. می‌دانید اینکه گچ چه اندازه فیت دست باشد تا چه حد مهم است. حالا افکار به این سمت می‌رود که آیا پرینتر سه بعدی در گچ گرفتن دست می‌تواند راهگشا باشد؟ به طوری که قالب آماده شده برای ثابت نگه داشتن استخوان شکسته دقیقا قالب و اندازه دست شکسته باشد.

پرینتر سه بعدی در گچ گرفتن دست ، چاپگر سه بعدی در پزشکی

پرینتر سه بعدی به کمک آمده اند تا این مشکل رفع شود

اولین بار یک دانش آموز هلندی به نام Pieter Smakman توسط تعدای پرینتر لیزری ارزان قیمت و 32 دوربین کوچک و یک کامپیوتر ارزان از نوع Raspberry Pi توانست سیستمی بسازد که می‌تواند شکل دقیق دست هر فرد را بصورت سه بعدی اسکن کند. با کمک این اسکن سه بعدی میتوان یک پرینتر سه بعدی را تنظیم کرده به طوری که یک قالب گچی البته از جنس پلاستیک برای دست درست کند.

و بعد به صورت گسترده تر شرکت  NovaCast، توسط شرکت مکزیکی Mediprint طرحی را برای ساخت گچ پزشکی راه اندازی کرده است. این گچ های پزشکی 3D سفارشی ساخته شده برای هر بیمار با عنوان مورد نیاز او خواهد بود و این آغاز رهایی بیماران در بسیاری از محدودیت های گچ سنتی است.

پرینتر سه بعدی در گچ گرفتن دست ، چاپگر سه بعدی در پزشکی

با کمک این قالب می‌توان به راحتی دست را گچ‌گیری کرد به طوری که دقیقا هم سایز و فیت دست باشد.

این گچ 3بعدی اجازه می‌دهد شکستگی استخوان در محل خود نگه داشته شود، در حالی که اجازه می دهد زائده زخمی “نفس بکشد”. علاوه بر این، بر خلاف گچ های سنتی، ساخت و سازهای پلاستیکی آن عرق و یا سایر مایعات را جذب نمی کند. در نتیجه، ایجاد زخم وعفونت پوست کمتر احتمال دارد رخ بدهد، و یکی از بزرگترین مشکلات بیماران که خارش بخشی از ناحیه ی زیر گچ است، کاملا حل می‌شود.

در مجموع پرنیتر سه بعدی در گچ گرفتن دست شکسته می‌تواند گام رو به جلویی باشد و با استفاده از این تکنولوژی محدودیت‌های گچ‌های آهکی و آزار دهنده سابق از میان می‌رود.

 


اشتراک گذاری